onsdag den 5. august 2015

Små søde kartofler tager form

Lille rod der er ved at blive til en sød kartofel



Yes yes yes, det ser ud til at lykkes. Jeg kunne simpelthen ikke dy mig, jeg måtte simpelthen lige smugkigge til de søde kartofler og sørme om ikke man kan se at der var nogle fine små kartofler på vej. De er godt nok ikke så store endnu, men håber de begynder at tage fat snart. Men nu ved jeg da at de er begyndt at formere sig nede i jorden.


Her under er et billede af  en af mine reserve spirer som jeg har haft stående i vand i tilfælde at de oprindelige skulle omkomme, hvilket de heldigvis ikke gjorde.

Jeg har valgt at plante mine reserve spirer i en kartoffel spand så man kan løfte op og følge lidt med. Her kan man også se at de er ved at forme sig, dog er de meget mindre end de andre.

Bliver spændende at følge lidt med om et par uger, forhåbentlig er de vokset sig væsentlig større, de skal jo gerne op og have en hvis størrelse for at blive til rigtig søde kartofler.

Reserve spirer ved at danne små kartofler/ rødder