mandag den 25. maj 2015

De søde kartofler stortrives



Fra jeg plantet de små kartoffel spire med rødder i små potter gik der ikke mere end en lille uge så var rødderne nået helt ud til kanten og var klar til at blive pottet om i deres endelig bosted. Jeg har valgt at plante dem i 3 kartoffel poser som jeg  tilfældigvis fandt og fordi jeg tænker at den mørke plastik vil give en god varme til rødderne når de står i solen. Jeg har i alt plantet 7 spirer, 2 sække med 2 spirer i hver og en med 3 spirer.


Når men tilbage til de søde kartofler, jeg omplantet dem den 21. maj og i går da det var solskin og relativ vindstille havde jeg dem ude på terrassen et par timer, nøj hvor de har nydt det, prøv lige at se en forskel. Man kan ligefrem se, hvordan hver at de "små" spirer der målte ca. 10-15 cm i højden nærmest er begyndt at kravle ud over siden. Til venstre kan i se et close-up af hvor hurtigt de gror.

I dag er det stille regn så de står inden da der ikke må være under 12 grader, men forhåbentlig kommer der snart nogle flere solskinsdage så de atter kan komme ud og hygge sig i solens lune stråler.

Jeg vander stadig regelmæssigt, men det er ikke længere nødvendigt at vande hver dag kan jeg mærke, men jorden skal stadig holdes fugtig.

Håber andre også har held med deres søde kartofler, jeg vil meget gerne hører fra jer:)

Den søde kartoffel som har givet mig mine kartoffel spirer (slips) er stadig produktiv, jeg har lovet 2 af dem væk men tænker det stadig er en god ide at have en backup, just in case.